Ahoj Vláďo. Hned na úvod bych se Tě rád zeptal, jak je to s tvými přezdívkami Segment a Streela J, pod kterými tě fanoušci mohou najít na Facebooku... používáš obě nebo jak?
Ahoj, používám už jen jednu a to Segment. Druhou jsem používal v začátcích, kdy jsem hrával převážně minimal. Teď jsem se zvukově posunul trochu jinam, a proto i nová přezdívka SEGMENT.
Proč zrovna Segment? Co tato přezdívka symbolizuje?
Chtěl jsem něco jednoduššího a lehce zapamatovatelné a hlavně něco co má trochu význam a smysl. Segment je výraz z matematiky a představuje úsek či část takže je to takový můj úsek cesty za snem - proto Segment.
Prozradíš nám, co je tím snem?
Hrát na takových akcích na které se už tolik let jezdím dívat za hranice naší republiky. Jsem však realista a vím, že je to opravdu zatím jenom sen. Člověk by si vždy měl nasadit nějakou laťku a jít za tím. To je základ úspěchu - a hlavně vydržet a nevzdávat to při prvním neúspěchu.
Vím o tobě, že zahraniční akce navštěvuješ celkem často. Myslíš, že je ty české už začínají pomalu dohánět nebo je mezi nimi stále se prohlubující propastný rozdíl?
U nás se dělá dost dobrých akcí, ale osobně si myslím, že máme ještě co dohánět. Problém však nevidím jen v promoterech nebo tak. Ti (podle mě) dělají maximum co můžou, i když je tady taky pár výjimek, kteří hudbě vůbec nerozumí a lidem servírují opravdu odpad. U nás je velký problém v lidech pro které se ty akce dělají. Když jedu za hranice vidím, že 99% procent lidí tam jde hlavně za hudbou a vědí přesně co je tam čeká. U nás je problém v tom, že tady lidi chodí na akce jen protože si myslí že budou IN. Důležitější pro ně je, zda li je tam někdo vyfotí a budou se tím moct druhý den chlubit na Facebooku. Aby se však podívali kdo tam hrál či předem si poslechli co který DJ hraje - to nedělají. Holt problém je v party people.
Jak ty ses vlastně dostal k DJingu? Prošel sis dobou zvonáčů a až potom následovala koupě prvních gramců?
Úplně přesně jsi to trefil. Sice jsem nenosil vyloženě zvonáče, ale nějaký ten party outfit jsem párkrát na sobě měl... ale opravdu jen párkrát :-D
Postupem času jsem jsem do té hudby dostával hlouběji a hlouběji. Pak jsem zajel za hranice a tam mě to tak nakoplo, že během měsíce jsem měl doma gramce, který jsem si koupil s partou kámošu a už to jelo. Cesty pro desky, věčně rozzlobení sousedí, znáš to. Ale postupem času jsem začal objevovat digitální techniku a ta mě tak okouzlila a oslovila tak, že už bych neměnil.
V tomhle směru u nás patříš mezi průkopníky... jak vypadá tvůj aktuální setup?
V současné době používám dva programy Traktor a Maschine, které ovládám jednotlivými kontrolery. Traktor, na kterém používám 3x deck, ovládám dvěma kontrolery X1 od Native Instruments. Maschine pak používám na dokreslování setu pomocí různých pekusních zvuků, clapů a tak dále. Poslední dobou pracuji na tom, že bych chtěl používat ještě třetí program a to Ableton přes který bych chtěl hlavně ustálit sound a používat různé VST. Ještě mě s tím čeká mraky práce, to je holt výhoda digitální techniky - člověk není ničím omezen.
Máš arzenál za několik desítek tisíc... cítíš, že tvé snažení o dosažení originálního soundu dokáže publikum ocenit?
No něco málo to stálo :-D Jak už jsem se zmiňoval - u nás v Česku lidi co na akce chodí kolikrát ani pořádně nezjišťují, kdo jím to zrovna hraje. Tím pádem je tu opravdu malé procento lidí co to dokážou ocenit, a proto si vážím každé kladné pochvaly.
Digitální DJing je u náš stále velmi kontroverzní téma a zřejmě existuje mnoho "konzervativních" DJů, kteří tento styl neuznávají. Pouštíš se s nimi do debat / setkal ses někdy s nějakými negativními názory z toho důvodu, že máš před sebou laptop s logem nakousnutého jablka?
Do těch to debat se nepouštím, přijde mi to ztráta času a myslím, že ten čas se dá určitě využít jinak než jen spekulováním a dohady o nesmyslu. Já se zastávám toho názoru, ať každý využívá to co mu nejvíce sedí pod rukama. Musí tomu ale dávat maximum co může. S negativním postojem přímo k mé osobě jsem se zatím nesetkal, tak uvidíme jestli to někdy přijde a pokud jo, tak s tou dotyčnou osobou určitě nepovedu sáhodlouhý rozhovor o tom proč jo a proč ne. Rovnou mu řeknu, že omezenými lidmi se nezabývám.
Dlouhou dobu jsi taky velkým sympatizantem Hawtinova labelu M_nus. Když jsi zmiňoval, že hodně lidí chodí na akce jen proto, aby byli "IN", nemáš pocit, že mnoho DJů začalo hrát v poslední době M_nusové desky taky jen proto, aby byli IN?
To si zas tolik nemyslím. Ne tedy kvůli tomu, že hraji taky dost věcí od M_nus, ale proto že je to známý label. Někteří DJs nemají snahu hledat nové a zajímavé labely, a proto skončí u M_nus. Opět je to o té české lenosti - objevovat, zkoušet a hlavně se nějak odlišovat od tuctu.
Ty se mimo jiné odlišuješ od tuctu i díky svým aktivitám v rámci projektu Come In. Řekni nám o tomto projektu víc...
Come In jsem rozhýbal s jedním kámošem, se kterým na tom pracujeme už skoro třetí rok. Začínali jsme v jedné menší hospodě u nás v Hradci a nyní pravidelně každý měsíc děláme party ve Station music bar. Navíc koncem loňského léta jsme spustili vedlejší projekt City, se kterým se pohybujeme po klubech po celé republice. Na akce se snažíme pokaždé zvát někoho nového. V Hradci to jsou čeští DJs a mimo Hradec zveme nová jména ze zahraničí.
Taky jsme si zkusili uspořádat nějaký ten Open air a myslím že letošek nebude 100% výjimkou, takže se máte opravdu na co těšit.
Dokázal bys nějak v rámci jedné věty definovat motto akce Come In / City?
Naší snahou je lidem servírovat kvalitní hudbu a dopřát jím komfort takový jaký mohou poznat snad jen mimo české území. Je to ale boj.
Připravila: mia/ Citadela
Poslední komentáře